slowlax

Alla inlägg under augusti 2013

Av Amandah - 14 augusti 2013 15:15

Känner hur mian rubrieker alltid är så kreativa men men..


Vaknade till dundrande åsk väder och orolig hund som låg på mig (en golden retviver på dina ben en hel morgon lova du kommer inte känna dina ben efter det) Vågade inte starta datorn eftersom det blixtra lite då och då. Läste lite manga och försökte lugna hunden. Efter dte har det väll inte hänt så mycket.. ritat lite (lägger kanbske upp sen) spelat och annat mys. 


Ska nog beställa peruk till min österrike (hetralia) cosplay nu i veckan troligen :D

Lina ska cosplaya Ungern och hon ska också beställa peruk här snart

Valde i våras att fota linas cosplay lite. De är en kortare verison av UNgerns klänning som hon valde att göra (eller jag ritade upp den.. haha) den är sjukt fin. Lina är så bra på att sy vilket inte jag är som köpte de mesta på min cosplay från second hand 

 

Visst är Lina söt i den :D bara peruk och duk på huvudet till. Min mamams skor haha riktigt passliga tioll denna cosplay

finns många fler bilder jag glömt att redigera (även denna är oredigerad) Om du kollar noga har hon sår på benen tack vare en arg taggbuske D: 

Och märkena på handen har inget med cosplayen att göra vi gillar att rita på varandra ok.



Av Amandah - 13 augusti 2013 15:58

Somna vid 10 igår.. yey äåntligen vända på dygnet tänkte jag men nej vaknade vid 3 och kunde inte somna om så typiskt. Älskar att sova slipper tänka men om man inte sover på natten får man ännu mer tid att tänka och må piss över det. Tillbringade timmaran med att lyssna på musik  (sleeping with sirens<33) och försöka tänka på annat än döda katt ungar och annat dött. Under dagen har jag varit med min bästa vän Affa. Vi spelade mest naruto shippuden ultimate ninja storm 2 (xbox)

Rätt nice sen var vi en sväng på berget. Dock blev dte ingen längre visit eftersom det var så jävla varmt. Iaf under den tiden han jag tappa bort Affa och mig själv i skogen (jag är för awesome) Aja vi hittade varandra osv.. sen gick vi till stranden och nu har jag ont i halsen och drogar halstabletter yey.

Ska nog se på vidare på supernatural eller orange is the new black. Inspirerades av hanna (ahliz.bloggplatsen.se)

Eller så blir det ännu en kväll med Hatsukoi :I


En av alla underbara låtar Sleepibng with sirens gjort.

För tilfäller (varit länge) en av mina absoluta favorit band. 

Hör till listan med All time low, Black veil brides, My chemical romance, an cafe och andra underbara band som jag kommer älska för alltid och betyder mycket för mig



Av Amandah - 12 augusti 2013 19:52

2 veckor gamla. Vi trode medecin och hjälp med matandet skulle fungera men nej.

Först Avled Merry som varit sjukast och kort där efter Pippin.

Dom får ha det bra i himlen hoppas dom får de fina liv dom förtjänar där.

Självmordstankar kommer aldrig snurra i mitt huvud igen när jag sett i flera dagar hur så små har kämpat så hårt för att få behålla sitt.

Saknar dom redan ville se dom växa upp sen ge dom till bra familjer som huskatter. Ville så gärna ha dom friska glada kattungarna dom var för ett par dagar sen.


Känslan av att hålla i något så stelt och kallt. Alldeles död

från att för några dagar sen hålla i en varm och mjuk kattunge full av liv. 


Vila i frid.

Av Amandah - 12 augusti 2013 15:58

Tog kattungarna vi har (2 vecjkor gamla) till veterinären eftersom dom varit så slöa osv. Troligen har dom kattsnuva och chansen att dom överlever är ganska liten :'c

Vi gör dte vi kan ger dom antibiotika (stavning?) flask matar dem och hoppas på dte bästa.

Lyssnar på en hel del kpop det ända sim verkar få mig lugn och någorlunda glad.


Av alla pojkband i världen (jag är ganska anti sånt) så gillar jag de värsta av dem alla..... Super junior (ni som känner mig.. varsegoda och skratta)

Sweriöst dom är underbara och asdfghjkl ända vettiga pojkbandet enligt mig mest för dom är 10 snygga killar i EN grupp... borde vara mot lagen njååå

Heechul är min favorit   


 

Av Amandah - 12 augusti 2013 11:23

Vaknade dennna ljuva morgon av min mamam som kommit hem  och klagar på att kag inte gör ett piss och aldrig är med kompisar (typ) och vilken plåga det är att leva med mig -.-

Yeey så vaknade inte på topp humör direkt.


men men igår såg jag klart första säsongen av hatsukoi då AAS BRA som tur fanns det en säsong till som jag är ttyp på ep 4 kanske..

Bra anime hittills (y)


 

heheheh...

Av Amandah - 11 augusti 2013 19:23

sitter här med rinnande ögon rinnande näsa andningsvårigheter och nyser hela tiden. Pollen allergi.

Tack astma medecin och allergi tabletter FUNKA DÅ FAN -.-

Pollen kan dö.. hahah de är inte så levande men kan försvinna..

Av Amandah - 11 augusti 2013 16:44

Moshi moshi  

Iag har jag spenderat dagen med att göra ingen ting och se på animee whoopo whoop

Sekaiichi Hatsukoi för att vara mer exakt. UNDERBAR. Älskar yaoi <333

Av samma som gjort Junjou romantica (som jag sett några x antal gånger hehehhe) Men hittils gillatr jag hatsukoi mer. Bättre storys på paren (ja även handlar hatsukoi om 3 olika par)

Och är sjukt kawaii osv  hahahahah... jaa trevlig serie även som junjou är den sjukt rolig


 

heeey yooo Takano x Ritsu. 

Av Amandah - 11 augusti 2013 12:22

DEn här tog så jävla länge att ladda upp + att redigerings programet va cp med sina fil format aja

det var meningen att komma upp igår


oh shit dne är inbte upp och ner :DDD
 

Presentation


Hej jag kallas Amandah och det här är min blogg om mitt "intressanta" liv bestående av Japan, anime, olika sorters fandom, musik och djupa tankar.. yey

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards