slowlax

Alla inlägg den 22 augusti 2013

-

Av Amandah - 22 augusti 2013 19:52

 

Av Amandah - 22 augusti 2013 18:36

Hej. Tog en powernap på 4 h just(har svårt att sova på natten osv) Jag är så trött på skolan redan. Alla människor, kaouset, lektionerna och behöva komma i tid till allting. 


Aja på So:n gick vi igenom Universum och kom in på ämnet Meningen med livet (fett deep)

vi fick ett papaper vi skulle skriva ner vad vi tyckte var livets mening. Mitt papper förblev tomt . Men jag ahde inte fel eller något. Människans(och sjurens) existens och Livet är ingenting. Skulle jorden gå under skulle det inte påverka något annat i universum. Vi födds för att dö.

Dock vill vi människor ha något som har svaren på det vetenskapen inte bevisat, Nåt att tro på som livets mening och det är här som det uppkom religioner. De flesta luckor i vetenskapen fylls med religion.Eller som min vän som tror på  filmkaraktär så stark att den får henne att gå vidare bli glad känna att livet har en mening (vilket jag önskar jag hade ibland) Vi tycker inte om att leva i okunnighet. Inte heller i tron om att vi bara är här för att dö.

Presentation


Hej jag kallas Amandah och det här är min blogg om mitt "intressanta" liv bestående av Japan, anime, olika sorters fandom, musik och djupa tankar.. yey

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards