slowlax

Alla inlägg under augusti 2013

Av Amandah - 31 augusti 2013 19:14

bara för jag inte har nåt att skriva om ska jag lära er några åländska ord jag använder/folk i min närhet använder. Vi9ssa ord finns även i  tex norrländska


For/farit=åkt

Far=åker

Snömos= grädde

Våffeltång= krustång/krepptång

Jåla= gnälla kan användas vid andra tillfällen

Pallra= Fega ur eller snacka strunt

Kattor= Katter

janej= Kanske


finns många fler men detta är detta jag använder


 

Av Amandah - 31 augusti 2013 16:59

Varit hos min kompis Elin. Vi ritade, pratade lite och for till stranden.

Jag doppade mig till brösten sen gick jag upp.. blivit sån badkruka. Tänk om jag inte kommer bada alls i framtiden och bli som dom som badar typ 1 gång per år i havet. Kommer jag bli så tråkig. Jag vill inte växa upp. Tanken fick mig nästan att må illa.

Av Amandah - 30 augusti 2013 20:37

Ingen har tid, ingen orkar, ingen vill japp alla 4 vänner sa exakt samma sak nästan.  Ångest så jag skakar stressar för ingenting usch skolans fel med stressen. Har inga läxor över helgen men ändå.. gosh. Försöker rita lite hålla mig sysselsatt men nä funkar inte längre.

Ska nog försöka se en film eller något kanske lyssna på Adept. Det lugnar mig konstigt nog.

Av Amandah - 30 augusti 2013 17:53

 

Fick lust att redigera något.. något enkelt

Bilder och citat från Torka aldrig tårar utan handskar

Av Amandah - 29 augusti 2013 18:31

Have you ever took a blade to your wrists?
Have you been skipping meals?
We're going to try something new today
How does that make you feel?

 

 

Av Amandah - 28 augusti 2013 19:23

Kommer hoppa över till Tumblr. Gjord en ny för ett tag sen

R4inb0wbunny.tumblr.com kommer troligen uppdatera mer där så ni vet. Men kommer lite här typ en gång om dagen beror på vad jag har att skriva.


Här kommer favorit J-rock!


 

An cafe (oshare kei)


  

Royz (visual kei)


 

SuG (oshare kei)


 

The GazettE (visual kei)


 

Stereopony (vanlig j-rock) Faktiskt ett av de få band med kvinlig sångare jag gillar



Av Amandah - 27 augusti 2013 21:31

Har inget att blogga om så visar lite bilder på mina favorit band inom alternativ rock/metal/lite deathcore osv :3


 

Först ut är Bring Me the Horizon ! sjukt bra band Oliver sykes tatueringar <333


 

Asking Alexandria :3


 

I See Stars. Lite mer electro 


 

Sleeping With Sirens <3 Kellin Quinn är min förebild och idol


DEssa var alltså mina absoluta favoritband just nu inom alternativ rock. Gör en imorgon om J-rock :3







Av Amandah - 26 augusti 2013 21:14

Märkte just att vändettas nya video uppladdad så bra <333

dom är mina förebilder inom cosplay

Presentation


Hej jag kallas Amandah och det här är min blogg om mitt "intressanta" liv bestående av Japan, anime, olika sorters fandom, musik och djupa tankar.. yey

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards