slowlax

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Amandah - 2 augusti 2013 15:36

Ja många (typ alla) har väll sett nån studio ghibli film nån gång haha. Fick lust att s enån sån fiolm igen. Jag växte typ upp med filmer som Min granne totoro, det levande slottet (vet inte riktigt vad den heter på svenska) prinsessan mononoke osv ja de äldre. Mysiga filmer jätte bra och fina. Absolut allt kan hända. DErt var dom filmerna som väckte mitt större intresse för anime när jag var typ 5. Såklart var pokemon och digimon även inblandat. Åh barndomsminnen   

Dock måste man se dom på japanska eller finska hahahha. Svenska dubbar suger ijämförelse med finska där dom verkligen har med alla ljud. Såklart är orginalspråk bäst <3

Tycker japanska är ett väldigt vackert språk. Typ thiländare låter bara stressade och arga när dom egentligen snackar normalt.


Aja idag ska jag försöka hitta svalka eftersom det äör så 49e3tbh923ujjgo4r varmt. Hoppas på att fara och simma med hunden.


 

Det levande slottet.. min favorit hittills









Presentation


Hej jag kallas Amandah och det här är min blogg om mitt "intressanta" liv bestående av Japan, anime, olika sorters fandom, musik och djupa tankar.. yey

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards